Friday, 11 November 2011

11.11.11

                          Ikhsan encik google


 pssstttt....Gambo di atas hiasan semata2..tiada kene mengene ngan ini entry..harap maklum...




Salam satu blogger...


Waaahh..cantik yea angka tarikh 11.11.11...hhihihi..berlumba2 bloggers nak buat entry tarikh nie..kiter pun nak  jugak...x mau lepaskan peluang nak buat entry tarikh yg di katakan keramat tu...huh! apa yg keramatnya entah la kan...ramai pasangan yang berkahwin pada tarikh nie...ada yg dapat baby pada tarikh nie...tahniah la yea..Pada kiter x ada yg special pun tarikh nie..cuma angka 1 sederet tu jer nampak menarik kan...


Hari nie sebenarnya hati kiter agak tenang ..x de serabut sangat macam 1-2 minggu yang lepas..emm..ini adalah di sebabkan gegirl kiter dah nampak sedikit ceria..dan nampak mesra ngan kiter..Kiter rindukan keriuhan dia yg dulu..kiter nak dia kembali ceria seperti dulu..


Pada hari raya korban yang lepas kiter sekeluarga macam tak raya je..kiter cuma masak serba sedikit untuk mak dan ayah di kampung..tapi di pagi raya kiteorg pakai baju biasa jer..x de pakai baju raya pun..emm..kenapa camtu..??mungkin di sebabkan kiteorg x de mood nak raya..masaalah yg menimpa keluarga kiter telah meragut keceriaan dan keterujaan untuk menyambut raya...sedih kan..emm..tapi apa nak buat..segalanya dah nak berlaku..maknakan Allah masih sayangkan kami..kerana itulah di beriNya dugaan demi dugaan untuk kami harungi...kami redha jer...


Kiter nie kejam ke...sehingga menyekat kebebasan anak untuk bebas mengecapi zaman remaja mereka??Semua ibu bapa nak yang terbaik untuk anak2 mereka..Zaman ICT yg canggih manggih sekarang nie bukan la satu pekara yg mudah bg ibu bapa untuk mengawasi..memantau segala pergerakan..perlakuan...anak2..Terlalu banyak gejala2 sosial di luar sana yg sangat2 mengerunkan kiter..Selagi kiter terdaya kiter akan mencuba untuk menghalang anak2 kiter dari terjerumus ke dalam masaalah2 sosial yg melampau itu...Maka dengan sebab itu la kiter bertindak menyekat kebebasan anak2 kiter..anak lelaki atau perempuan sama saja..semuanya perlukan lebih perhatian dan mengawalan yg ketat...


Kiter paham..pasti ada anak2 remaja yang tidak setuju dengan tindakkan kiter nie..pasti ade yg kata kiter nie dah ketinggalan zaman..Kata lah apa pun...memang la semasa jiwa remaja sedang bergelora pasti memberontak jika di sekat kebebasannya..macam anak kiter..tapi suatu hari nanti apabila kamu pula jadi ibu bapa..pasti dapat merasai apa yang kami sebagai ibu bapa sekarang nie merasakannya...Percayalah..apa yang kami buat sekarang nie adalah untuk masa depan kamu wahai anak2...


Apa yang kiter harapkan ialah supaya gegirl sulung kiter tu kembali seperti dulu..kiter sentiasa mendoakannya..
Kiter nak dia paham kenapa kiter lakukan ini semua...kalau tak paham pun kiter paksa jugak dia paham...
Dulu2 ada peribahasa..jika sayangkan anak tangan2kan...ce sekarang nie tangan2kan...tak pasal2 masuk balai di tuduh mendera anak pulak..atau anak lari keluar umah..semuanya nie pengaruh drama2 kat tv la kan..melawan ibu bapa..sikit2 nak lari dari umah...Jika nak tengok masa depan hancur lebur ce try la lari...kalau dah kemaruk sangat nak lari masuk la sukan olimpik ker komanwel ker...dapat jugak nama..


Haishh...dah jadi entry membebel la pulak...tajuk punya la cantik 11.11.11....tapi isinya hampehhh...kihkihkih..haa lantakkk..dah tiba mood kiter nak menhapdet..


11.11.11...Pada tarikh nie berlaku tragedi ngeri di Behrang..yang mana melibatkan sebuah bus persiaran dari Kulim dan treller muatan pasir..Takziah pada keluarga yg terlibat..
ini adalah sedutan dari Harian Sinar:








SLIM RIVER, 11 Nov -- Keadaan kawasan lokasi di mana empat maut dan lima cedera parah dalam kemalangan sebuah bas persiaran di KM 382 Lebuhraya Utara Selatan (menghala ke selatan) berhampiran Behrang awal pagi tadi.




Kejadian pukul 4.45 pagi itu melibatkan sebuah treler muatan pasir yang melanggar belakang sebuah bas yang berhenti di tepi jalan.

Kejadian pukul 4.45 pagi itu melibatkan sebuah treler muatan pasir yang melanggar belakang sebuah bas yang berhenti di tepi jalan. Bas yang membawa rombongan pelajar dan guru dari SMK Air Merah, Kulim ketika itu dalam perjalanan ke Kuala Lumpur.--fotoBERNAMA (2011)
Photobucket

3 comments:

CTK said...

xpe kak..ct setuju akk sekat kebebasan mereka..ct pOn isau ngan budak2 skrg..dulu kurg mslh remaja sebab internet2 bru je nk berkembang..huhu


*da tgk berita tu td...al-fatihah untuk arwah...

Kak Sal said...

tq ct..memang la kalau nak berlaku buruk tu di mana2 pun boleh berlaku,tapi sekurang2ny kite dah berusaha untuk mengelakkannya...

Dalila Hamid said...

kdg2 teringin balik kg naik bas tapi takut2 tu masih ada.......gambar ice cream yg menarik...

 
Design by www.duniashida.com Reserved to Puan Salmiah's Blog