Wednesday, 1 June 2011

NUR KASIH

Semalam kiter dah pegi menonton citer NUR KASIH bersama 2 anak dara kiter..huhu..awal2 citer kiter dah nangis..memang ler kiter nie jenis yg sensitif benor..pantang citer sedih sket..nak nangeh je keje...aduhh..ape laa..emm..kalau ada org kata tak sedih langsung kiter tak kesah la kan...pada kiter memang sedih lah..sampai anak dara kiter yg 2 org tu pun nangis..selalunya dorang payah nak nangis2 tengok citer nie..dorang asek gelakkan kiter ajer..haa..kali nie hambekk kauu...nangis jugak akhirnya..pastu sebok lak tanya ade bawak bedak ke tak...huhuhu..nak cover ler tuu...
Citer Nur Kasih ni mcm yg kiter semua tau la..kesinambungan dari kesah cinta Adam pada Nur Amina..dan pengorbanan Aidil pada adiknya Adam..Banyak teknik imbas kembali yg digunakan dalam movie nie..terutama semasa keretapi meletup kat tengah padang pasir tu..buat aku terkejut sampai terkentut...huhu..suspen pun ade..masa Adam hilang di Jordan..ilang ketika ribut di padang pasir..ketika itu Adam sedang mencari cincin Nur Amina yg tercicir ketika letupan keretapi..Aidil datang menemai Nur Amina mencari Adam..akhirnya dapat jua mereka bertemu dengan Adam..tetapi Adam pada ketika itu sakit..


...err..pegi la korang tengok di panggung yer..kiter nak citer banyak x reti...hahaha..jangan maraaa...karang kiter jual...kiter kasi 4 bintang la..kiter suka citer nie..banyak nilai2 murni dalam Islam yg di ketengahkan..pakai pakaian putih2 tu..sejuk je mata memandang...dan scene dalam citer nie sungguh menarik...


nie je gambo sendiri..hehe..yg lain2 kat bwh nie gambo ihsan cik google...




3 comments:

yana halim said...

belum berkesempatan nak tengok nur kasih. next week kot.

raima said...

gelapnya adam
putihnya nur

mwaahahahahaa :DD

Kak Sal said...

yana..dah tengok Nur Kasih..??

raima...hahaha..nampak sgt Adam gelap kan...takpe gelap nampak macho...weeeee

 
Design by www.duniashida.com Reserved to Puan Salmiah's Blog