Wednesday, 1 February 2012

Taman Mutiara Kulim Di Landa Ribut

Salam Satu Blogger..


Agak lama jugak blog kesayangan kite ini menyepikan diri kan..bukannya tak ada entry yang nak di update..
banyak jugak entry2 yang kiter biarkan ia berlalu begitu saja..sebabnya ialah kerana kiter bercuti panjang..syarikat tempat keje kita shutdown 11 hari masa chinese new year aritu..jadi 11 ari gak la kiter melepak sakan kat umah..bila kat umah malas kiter nak berebut ngan anak2 mengunakan pc..so tangguh lama2 mood ke laut la...jadi la entry pekasam...huh!


Nih nak cuti lagi...7 ari lak..sambung dari cuti shift sampai ke cuti thaipusam...huhuhu..makin baloq ler kiter...urat baloq dah dok melengkaq nie...adoii..sape nak jawap..


Panjangnya intro..apa kene mengene ngan tajuk nih..??Sebenornya kiter nak citer apa yg dah terjadi kat kawasan tempat tinggal kiter petang semalam..En angin datang melawat kawasan...datang tanpa di undang..petang semalam hujan turun dengan lebat..sebenarnya sudah agak lama bumi sekitar taman kami tidak di timpa hujan..tiba2 saja semalam hujan datang membawa angin yang sangat kuat..merempuh pokok2 sehingga tumbang..ada yang tercabut akarnya..melayangkan bumbung2 rumah..meranapkan khemah2 peniaga2 di pinggir2 jalan..dan melenyapkan stall2 kecil yang daif..sungguh ngeri kiter tengok..en hubby kiter pun pada ketika itu sedang berada di dalam gerainya..mujurlah pada waktu kejadian beliau perasan angin datang dengan begitu ganas..terus saja en hubby melaungkan azan...alhamdulillah..walaupun angin melalui juga kawasan gerai en hubby tapi tidak sedikitpun memberi apa2 kerosakkan pada gerai en hubby...alhamdulillah..syukur pada mu ya Allah..


Apa2 pun simpati sangat2 pada mereka2 yang terlibat dapat kegilaan angin taufan semalam..emm..Beginilah yg di namakan fenomena alam..setiap apa yang terjadi adalah kehendakNya..ada hikmah di sebalik apa yang berlaku tu..


Semalam kiter x de amik gamba pun..coz masa kejadian kiter nak pegi keje..lepas balik keje pagi nih kiter ade la snap 2-3 keping...rasa x sedap ati nak amik gamba lagi..coz kebanyakkan mereka yg terlibat ade di tempat kejadian...rasa macam simpati sgt2..sampai nak amik gamba pun rasa sedih..amik pun x fokus sgt...cepat2 je snap..risau nanti ade yg kata kiter wartawan x bertauliah lak..tu pun pakai hp hubby..hp kiter dah abis bateri...


Nie salah sebuah umah yg runtuh awningnya..ada byk rumah yg teruk lagi....


                  Salah sebuah gerai tepi jalan yang ranap...ade gerai yg lenyap langsung khemahnya..x tau kemana di bawa ribut...




                  Antara pokok2 yg patah..tercabut..tumbang....




     Sayangnya rumah nie baru je renovate abis bumbung bahagian depan terbang di bawa angin...




Photobucket

3 comments:

yana halim said...

ya Allah.....teruknya ribut. Tgh baca entri kak sal, terus call adik. Dia kata mmg teruk smpi gerai burger rumah dia pun terangkat. huhu...
Nasib la rumah dan gerai kak sal ok...alhamdulillah..

Kak Sal said...

ye la yana...kak sal pun x perasan ribut smlm..tgh siap2 nak pi kje..skali kluar gi kje tgk org ramai2..pokok2 abis terbongkang..gerai2 ade yg runtuh...ishh..terkejut sungguh2...mujur la gerai hubby ok..syukur sgt2..ada satu gerai nasik lemak tu terus lenyap...ilang entah kemana..

einazarina said...

kesian nye akak...tak tau plak kulim ada ribut..teruk tul eina ni nama je dok kulim.huhu!! nasib baik rumah n kedai husband akak ok je kan.

 
Design by www.duniashida.com Reserved to Puan Salmiah's Blog