Wednesday, 14 March 2012

Impian DSLR hampir tercapai...

Salam Satu Blogger...

Eeee..sukenya kiter...tabung DSLR kiter sudah mencukupi..sekarang kiter tengah buat sedikit research DSLR apa yang kiter nak beli..kiter ada 2 pilihan yang membuatkan kiter dalam dilema nie..kalau ada otai2 DSLR yang sudi membantu silakan la...

Pilihan pertama kiter ialah Nikon D5100...kerana kiter dah pun mencubanya..kiter rasa model nie adalah terbaik untuk kiter sebagai beginner yang zero pasal dunia DSLR nie..nak guna manual memang tak reti la kan..tapi boleh la blaja ngan kawan2..coz ada ramai kawan yg guna model Nikon...

Pilihan kedua ialah V1...nie bukan DSLR..ianya ialah compact camera..kenapa kita pilih ialah kerana senang nak letak dalam handbeg kan..mudah nak bawa kemana2..harga lebih kurang sama je ngan D5100...yang penting kiter pernah jumpe camera nie kaler pink...ngeeee....



Photobucket

4 comments:

...me...who...EVA said...

i pun tengah cari cari dslr jugak, tapi apa yang i baca untuk beginner baik cuba 2nd hand dulu, ada terminat dah satu harga 1k boleh dpt idaman i tu .... kak sal dok mana

Kak Sal said...

kak sal dok area kulim...eva kat mana?

...me...who...EVA said...

i kat usj (subang jaya) , so kak sal beli brand new ehh ?.

Kak Sal said...

lom beli lagi...huhuhu..tetiba ade masaalah lak..nak guna bajet...so hold la dulu...plan nak beli new brand la..next week de mgu canon kat penang...saje nak pi ushar ...hehe

 
Design by www.duniashida.com Reserved to Puan Salmiah's Blog