Wednesday, 13 July 2011

Dapur ku meletup

Dah beberapa hari kiter x update..sibuk sket skrg nie..lagi bertambah sibuk bila satu kejadian yang x di inginkan berlaku dalam umah kiter...Kejadian yang tak di duga..ceritanya macam nie..

Kebiasaan anak dara kiter membantu abah dorang sediakan bahan2 untuk berniaga la..pada hari isnin lepas pun macam biasa la..abah dorang masak cabai untuk char kuey tiaw dalam pressure cooker..pada waktu yg sama anak pompuan kiter blend bawang..tetiba satu letupan yg sangat kuat sampai menggegarkan umah..anak kiter dah x boleh buka mata..dan berlari ke ruang tamu..adiknya yg berada di ruang tamu pun terkejut ngan letupan tu dan tengok kakak dia berlumuran ngan cabai..pada masa tu dorang pun x tau apa sebenarnya yg berlaku pasal asap penuh di ruang dapur..si kakak terus masuk bilik air dan mandi..abis panas satu badan..si adik call abah dorang yg berada di kedai..terkejut la abah bila balik je tengok ruang dapur dah penuh ngan cabai..dapur pulak kemek..siling lak pecah...macam kena bom lar...

Mujur anak-anak semua selamat...ada orang dalam umah ketika itu...mujur tiada kemalangan jiwa...sampai sekarang kami x pasti letupan tu datang dari pressure cooker atau saluran gas ke dapur tu yang tersumbat dan menyebabkan letupan...

moral dalam cerita di atas..berhati2 ketika menggunakan pressure cooker..dan jika dapur gas anda ada masaalah jangan la ambik mudah..cepat2 la pegi repair...
   Nie la rupa dapur yg meletup tu...
siling pun pecah 3 keping..dan dinding umah pun retak..ce tengok tu yg sampai keatas bumbung penuh ngan cabai...jenuh jugak la kiteorg bersihkan..penuh satu ruang dapur tu..peralatan dapur pun semua kena percikkan cabai tu..jenuh mendobi la..mujur ada jiran pinjamkan airgun..kiterorg tembak je ngan air..satu ruang dapur tu..

Photobucket

3 comments:

yana halim said...

ya Allah...kesiannya. nasib baik semua ok...huhu

SYANI said...

Kalau saya mau trauma nak masak pas ni..

Nurul Athirah said...

Sama lah sye

 
Design by www.duniashida.com Reserved to Puan Salmiah's Blog